"Haar naam was Sarah"/Holland

Publié le par Blogsarah

 

  sarahdutch.jpg 

Welkom op de Blog van "Haar naam was Sarah"!

U vindt hier alle persartikelen die in Nederland verschenen zijn over "Haar naam was Sarah".

Als u contact op wilt nemen met de schrijfster van Haar naam was Sarah, klikt u dan HIER.

Bedankt!

 Het boek dat niemand onberoerd laat

 

De tienjarige Sarah wordt in de nacht van 16 juli 1942 samen met haar ouders opgepakt en naar de Velodrome d’Hiver in Parijs gebracht, waar duizenden joden worden verzameld voor deportatie. Niemand heeft echter gezien dat Sarah haar kleine broertje Michel in een kast opsloot, net voordat de politie het appartement binnendrong. Ze heeft hem beloofd zo snel mogelijk terug te komen om hem te bevrijden, maar Sarah wordt met haar ouders op transport gesteld en steeds

verder weggevoerd.

 

Zestig jaar later krijgt Julia Jarmond, een Amerikaanse journaliste in Parijs, de opdracht een artikel te schrijven over deze razzia, een inktzwarte bladzijde in de Franse geschiedenis. Ze gaat op zoek in archieven, en via het dossier van Sarah ontdekt ze een goed verborgen geheim van haar eigen schoonfamilie. Haar echtgenoot probeert haar ervan te weerhouden zich met deze geschiedenis te

bemoeien, maar Julia besluit desondanks het spoor van Sarah te volgen.

 

‘Er zijn veel boeken over de Tweede Wereldoorlog verschenen, maar

Haar naam was Sarah is zó overtuigend, dat het gewoon in elke boekenkast

moet staan.’ Libelle

 

‘Een uitstekend eerbetoon dat ontroert, informeert en intrigeert.’

Boek

 

‘Ontroerende en spannende bestseller.’ Viva

 

Haar naam was Sarah grijpt je bij de strot en laat je niet meer los.’

Nouveau

 

‘Erg aangrijpend.’ Esta

 

 

 

 

Publié dans Publications Europe

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article
B
<br /> <br /> Dear Writer, I couldn't stop reading, what a beautiful/sad story with such impact. I hope that the movie will make sure that the younger generation never forget what happened in WOII and that<br /> this part of the history won't be forgotten. I live in the Netherlands and I have jewish parents and I know how they suffered in WOII and what happened in the Netherlands. What happened in France<br /> shocked me, I didn't know that this beautiful country with beautiful people had such a dark history page. Thanks for letting the world know.<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
M
I have finished reading "Sarah's Key" yesterday and re-read the last part last night.  I was very touched by the book.  I didn't know anything about the "Vel d'Hiv" until now.  I loved the book, it brought me to tears and I kept on hoping that somehow, someone had found Michel, Sarah's brother.  Alas...The author has written a great book, she described the french "honte" and silence because of all that happened very well.I'll recommend the book to everyone I know.Thank you for having given me a better insight in this matter.  Living in Belgium means we get to know about war-time the way it was over here.  I was born in Holland in the last days of the war and for a long time I have avoided reading about it.  Until the past few years.   (Although I read - of course - "Anne Frank's Diary" and "Au nom de tous les miens"...)Let us never forget what happened.  It shouldn't happen again.May Sarah live on forever... ;)
Répondre